dinsdag 9 september 2008

Dag 130 - 131

Dag 131 08-08-08, Castrojeriz - Boadilla del Camino, zonnig 24 gr., 20 km.
We zijn vandaag echt de laatste die vertrekken. Het belooft een mooie zonnige dag te worden. Ook vandaag weer, zo ver als je kon kijken eindeloze korenvelden. De laatste dagen had ik al pijn aan mijn voet, maar met pijnstillers kon er gelopen worden. Vandaag ging het de eerste twee uur goed met m n voet. Wel drukte m n schoen op m n wreef, die een beetje dikker is. Na de tweede stop ging het mis. De d ruk werd steeds heviger, hoewel de veters losser zaten. De pijn straalde uit naar mijn scheenbeen. In een keer, in de middle of nowhere, een felle oijn in mijn scheenbeen. Na een poosje rust ben ik op mijn sandalen en met minder bagage (Bert heeft wat overgenomen) met behulp van 2 stokken naar de albergue gelopen. De gieren cirkelden al constant boven ons. De eigenaar is met ons naar de dokter in Formista geweest en er mag minimaal 1 dag niet gelopen worden. s Avonds met alle pelgrims in het restaurant van de albergue gegeten. Erg gezellig.

Dag 130 07-09-08, Hornillos - Castrojeriz, mist en zon 22 gr., 21 km
We hebben een korte route, daarom doen we het rustig aan. We zijn de laatste die vertrekken. We lopen weer tussen eindeloze graanvelden, waar we in het begin weinig zicht op hebben. Het is nl heel erg mistig. Maar na een uur verdwijnt de mist langzamerhand en komt de zon tevoorschijn. In Hontanas ontmoeten we weer de 3 Duitse mannen en 1 vrouw. Na Hontanas zien we 2 gieren vlakbij zitten, een mannetje en een vrouwtje. bert z n dag kan niet meer stuk. Castrojeriz is net als Hornillos een plaatsje waar veel huizen leegstaan of te koop. Het is daatrdoor een doods plaatsje. s Avonds met de Belgische studente Cleo gegeten.

Geen opmerkingen: